همه چیز درباره‌ی بسته‌بندی‌های قیمه‌دات‌کام

توسط علی مجاهد در تاریخ 1399/2/12

مجموعه‌ی ما (قیمه‌دات‌کام) از چندی پیش در نظر داشت برای غذاهای بیرون‌بر خود از بهداشتی‌ترین ظروف یکبار مصرف در بازار استفاده نماید. تحقیقات تیم مدیریت مجموعه در ماه‌های گذشته نتایج جالبی را به همراه داشت که به این نوع ظروف یکبار مصرفی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، رسید.
همچنین باتوجه به شیوه ویروس منحوس کرونا تیم مجموعه‌ی قیمه‌دات‌کام، جدد دست به مطالعه و تحقیقات زیادی زد تا متوجه شود این ظروف یکبار مصرف جدید در مقابل این ویروس چگونه عمل می‌کنند و تا چه انداره در برابر این ویروس مقاوم هستند.


قبل از اینکه به معرفی ظروف یکبار مصرف جدید خود بپردازیم باید مقدمه و نکاتی را خدمت شما عرض کنیم.
طبق تحقیقاتی که درباره‌ی این ویروس انجام شده، کارشناس این زمینه این چنین گفته‌اند که ماندگاری این ویروس بر روی سطوح مسی تا 4 ساعت، پلاستیک و استیل تا 72 ساعت و روحی و آهنین تا چند روز می‌تواند باشد و این ویروس در این مدت‌ها بر روی این سطوح زنده و فعال باقی بماند.
از آنجا که بیشتر ظروف یکبار مصرف بازار از جنس‌های فومی، پلاستیکی و آلومینیومی است، پس این موارد نمی‎‌توانند گزینه‌های خوب و مطمئنی برای انتخاب باشند.
همچنین تحقیقات نشان داده این ویروس(اگر بخواهیم ساده بگویم) دارای چنگک‌هایی است که به وسیله‌ی آن خود را به سطوح مختلف میچسباند و این اتفاقات زمانی رخ میدهد که این سطوح دارای یون باشند. در واقع این ویروس به یون‌های موجود بر روی سطوح متصل می‌شوند. به همین دلیل مهم، ویژگی بسته‌بندی که انتخاب کردیم بیشتر از پیش برای‌مان مشخص شد.


ظروف بیرون‌بر مجموعه ما از این پس از کارت بردهایی تشکیل شده است که متریال به کار رفته در ساخت آن‌ها اینرت هستند. اینرت در واقع به این معناست که سطوح این ظروف خنثی هستند و هیچ یونی بر روی آن‌ها نیست که ویروس بتواند به آن متصل شود. این متریال بیشتر برای بسته‌بندی‌های آب‌میوه‌ها و شیرها استفاده می‌شود که مواد غذایی بسیار حساسی هستند و به سرعت می‌توانند با مواد خارجی واکنش دهند و آلوده شوند. همچنین مقواهای به کار رفته در این ظروف FBB GC2 lvry اروپایی است که 100درصد از خمیر استحصال شده تهیه می‌شود و دارای استانداردهای FDA ، SGS ، FSC است که از معتبرترین استانداردهای این زمینه می‌باشند.


درضمن مواد پوشش‌دهی این بسته‌بندی‌ها از مواد فودگرید پلیمیری که از شرکت DOW و Exxonmobile  آمریکا تهیه شده است. 
این مواد به کار رفته در تهیه‌ی این ظروف دارای ویژگی‌های دیگری هم هست:

1- کاملا قابل استفاده برای مواد غذایی مایع و غیرمایع و سرد و گرم است.
2- این بسته‌بندی مقاومت بسیار بالایی دارد و هرگز مواد غذایی از داخل به بیرون و مواد خارجی از بیرون به داخل آن راه پیدا نمی‌کنند.
3- این بسته‌بندی قابلیت حفظ گرمای غذا را دارد.
4- مواد غذایی داخل آن به هیچ عنوان بو یا طعم نامطبوعی را به خود نمی‌گیرد.
5- این بسته‌بندی‌ها کاملا قابل بازیافت هستند.

تمامی این موارد باعث شد ما برای ظروف بیرون‌بر مجموعه‌مان از این نوع بسته‌بندی استفاده کنیم که در حفظ کیفیت و سلامت شما عزیزان بیشتر از پیش کوشا باشیم.