قیمه دیرین غذای‌مان

توسط علی مجاهد در تاریخ 1398/11/13

داستان قیمه و قیمه های مختلف با پیشنه های تاریخی متفاوتی گفته شده است. این پیشینه ها آنقدر جذاب و پرهیجان هستند که حتما به آن داستانها هم خواهیم پرداخت. اما انواع قیمه های مختلف و اصالتا قیمه ی طهرانی در اصل بنظر میرسد از یک دستور پخت تبعیت میکنند، اما این چنین نیست. شاید در کلیت دستور پخت یکسان باشند اما تفاوت های ریز و زیرکانه ای در طبخ همین قیمه ی طهرانی وجود دارد.

ما قرار است در یک سری کامل به دستور پخت های متعدد قیمه ی طهرانی بپردازیم و ریزکاری های هر کدام را برای شما بازگو کنیم تا شما هم بتوانید به بهترین دستور پخت این قیمه ی مهم دست پیدا کنید. مجموعه قیمه دات کام نیز از یک دستور پخت خانوادگی و محرمانه با پیشینه ی صد و چند ساله استفاده میکند که اهل فن این موضوع باید برای رمزگشایی آن به دور هم جمع شوند تا در این صورت از حالت محرمانه ی خود خارج شود.

خلاصه‌ی امر در این مجموعه مقاله میخواهیم شما را هرچه بیشتر به قیمه نزدیک کنیم.

البته این موضوع را میدانیم که هر مادر ایرانی می تواند یک قیمه‌ی فوق العاده طبخ کند ولی شاید این مجموعه بتواند کمک کوچکی برای بهتر شدن آن بکند. با ما در این مجموعه همراه باشید و اگر شما هم قیمه‌ی خاصی میشناسید یا دستور پخت ویژه‌ای برای قیمه‌های مختلف دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.